torsdag 15. januar 2015

Favoritt fra 2014


I Nordsalten Hobbyklubbs utfordring nå i januar, viser vi fram favoritter fra året som gikk. Premien er sponset av Papirdesign.

Jeg har valgt dette kortet, som jeg lagde til mamma sin bursdag i sommer. Vintagebildet har jeg hatt liggende lenge, og tenkt at det skal jeg bruke på et kort til henne. Hun syr masse, og jeg synes det er kjekt å lage kort som passer så personlig til den jeg skal gi det til. Bloggen hennes kan du besøke her. Arkene og noe av pynten jeg har brukt er fra Pion Designs serie "Alma`s sewing room". Det passer jo også bra. Kortet er laget til en skisse i Ett Trykk 05/14.

Grunnen til at jeg har valgt dette som favoritt, er at jeg virkelig koste meg med å lage det, og ble veldig fornøyd med det.













Beskrivelsen jeg hadde med i bladet:

Størrelse: 6”x6”
Blekk: Distress Ink – Walnut Stain
Papir: Bazzill – hvit og fawn, Pion Design – mønsterpapir (Almas Sewing Room)
Pynt: Pion Design – vintagebilde, etiketter og tekststriper fra klippeark, Wild Orchid Crafts – blomster, Prima – blomster, Ranger – Liquid Pearls, Panduro – perlemorsknapper, tag, seambinding, Ukjent – kakeservietter, blonder, blomster, osteklut
Utstyr: Tacky Glue – flytende lim, Ukjent – dobbeltsidig tape

Slik lager du kortet: Lag et vanlig kort på 6x6 inch. Skjær til mønsterpapir og bilde. Svert alle kanter med Pumic Stone. Lim på mønsterark, kakeserviett og tag med seambinding-sløyfe med dobbeltsidig tape. Fest blonder, etiketter og osteklut med flytende lim. Lim fast bilde, og fest blomster, knapper og tekst med flytende lim. Dekorer innsida med mønsterark, kakeservietter, tekst og skrivefelt. Pynt alle sider med Liquid Pearls til slutt. På mitt kort har stripene fra skissen blitt litt skjult under all pynten på framsida, men den kommer tydelig fram på innsida, som er dekorert likt, med motsatte mønsterark.


4 kommentarer:

  1. Jeg ble kjempegla som fikk det flotte kortet med sydama på. Igjen: Tusen takk! :-)

    SvarSlett
  2. så nydeligt og lækkert kort, dejlige farver og pynt

    SvarSlett
  3. Herlig kort du har laget til mammaen din :) Har vært og kikka i den flotte bloggen hennes.
    klem Anita Lise

    SvarSlett

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...