torsdag 16. mai 2013

Tilda blowing hearts - steg for steg fargelegging

I dag prøver jeg meg på ei oppskrift på fargelegging. Motivet jeg har brukt, er Tilda Blowing Hearts fra  Magnolia. Jeg bruker tynne tupper på de fleste tusjene (særlig de mørke nyansene), og der jeg vil ha tynne striper.


1. Dusky Pink
2. Blush
3. Almond


4. Almond.
5. Budding Rose
6. Blush
7. Almond på hele ansiktet for å jevne ut overgangene.


  8. Dusky Pink
  9. Blush
10. Almond
11. Gjenta 8-10 for å få litt mer dybde i fargen.




1. Caramel
2. Sandstone


3. Satin, la det være igjen et hvitt felt.
4. Shale
5. Caramel
6. Satin


7. Gjenta stegene fra 4-6 om nødvendig, og gå til slutt over med Satin.
8. Gjenta stegene fra 1-7 på resten av håret.



1. China Blue
2. Cornflower


3. April Shower
4. Pastel Blue
5. China Blue
6. Cornflower


7. April Shower
8. Pastel Blue
9. (Lomme) China Blue
10. Cornflower


11. April Shower
12. Pastel Blue




1. Antique White
2. Blender
3. Gjenta 1-2 til fargen har fått den dybden du vil ha.
Blonda på buksebeina er også farget i disse fargene.




1. Cinnamon
2. Tan
3. Satin


4. Gjenta 1-3 om nødvendig
5. Umber på sålen
6. Gjenta 1-5 på den andre skoen.




1. Burgundy
2. Ruby
3. Lipstick Red
4. Gjenta 1-3 for å få rett dybde i fargene.


5. Burgundy
6. Ruby
7. Lipstick Red
8. Bruk de samme tusjene på sløyfene.




1. Warm Grey 4
2. Morning Mist
3. Antique White og Blender


4. Warm Grey 4
5. Morning Mist
6. Antique White
7. Blender
Gjenta 4-7 rundt resten av motivet.




Her har Tilda kommet seg på et kort:

Lykke til med fargeleggingen!

4 kommentarer:

  1. Takk for en fin framgangsmåte med gode bilder. Herlig :)

    Ønsker deg en flott 17. mai i morgen :)

    SvarSlett
  2. Kjempe flott :) Har akkurat fargelagt håret på denne måten :) Kjempe fint resultat :) Jeg sliter med å fargelegge hår, så dette denne er skrevet ut og lagt i ProMarker permen min :) Ha en fortsatt fin 17.mai :) Klem Rita

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fremgangsmåte og gode bilder. Jeg synes det er en utfordring å fargelegge, men dette var en kjempegod forklaring - kanskje jeg klarer å få til dette om jeg følger deg til punkt og prikke.
    Takk igjen og god pinse til deg.

    -janne-lise-

    SvarSlett
  4. Kjempeflott oppskrift på fargelegging, Karen Elise! Denne kommer jeg til å bruke:)
    Ha en flott uke. Klem, Lin Monika

    SvarSlett

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...